La pel·lícula El Metralla, amb una mitjana de 352.000 espectadors i una quota de pantalla del 18,3%, ha estat la pel·lícula més vista a TV3 del 2022, segons dades oficials de la cadena. Joan Pera i el seu fill Roger interpreten un mossèn i un milicià comunista, tots dos amagats a les golfes d’una casa en plena guerra civil. Aquesta ficció, dirigida per Jordi Roigé és una coproducció de La Drecera Produccions, TV3, Animaset, Lamalanga i Paycom Cinema.
TV3 ha acabat el 2022 amb un lideratge absolut anual i un nou rècord com a líder a Catalunya per tretzè any consecutiu. La cadena ha tancat l’any amb una quota del 14,1%. En 347 de 362 dies (un 96% dels dies) el programa més vist de la jornada ha estat de TV3, i en 326 dies ha estat un “Telenotícies”. Pel que fa al rànquing de programes més vistos del 2022, TV3 situa 25 programes entre els 40 amb més audiència de l’any, 15 dels quals es troben entre els 25 primers de la llista. TV3 també és la cadena generalista més ben valorada durant aquests últims 13 anys de lideratge.
El 2022 ha estat un any de rècords per a programes com “Sense ficció”, “Atrapa’m si pots”, “Crims” o “Joc de cartes”, i cal destacar “Eufòria” com un dels èxits d’audiència de l’any. TV3 ha estat la cadena líder d’audiència a internet a Catalunya el 2022 i ho ha fet tots els mesos de l’any. Fins al novembre, encadena com a líder 67 mesos consecutius. El 2022 ha estat l’any amb més reproduccions de vídeo en la història dels mitjans digitals de la CCMA, amb 135 milions de visionats.